25 marca 2016

Korekta lakieru

klapapokorekcie2Jest to wieloetapowy proces mający na celu odświeżenie i poprawę wyglądu powłoki lakierniczej pojazdu. Pozwala na usunięcie zarówno drobnych kolistych rys, zmatowień lakieru jak i poważniejszych zarysowań. Sam proces jest skomplikowany i wymaga doświadczenia oraz wyposażenia w odpowiednie narzędzia i preparaty. Samodzielne przeprowadzanie tego typu zabiegów często może skończyć się przetarciami lakieru, jego przypaleniem lub też uzyskaniem efektu hologramów (zdjęcie).

W WOW Detailing Białystok proces korekty lakieru przeprowadzamy wieloetapowo, w zależności od tego, jaki efekt zamierzamy osiągnąć. Pierwszym punktem jest dokładne mycie oraz dekontaminacja pojazdu przy pomocy odpowiednich preparatów chemicznych. Pozwala to na uzyskanie gładkiej powierzchni lakieru. Kolejno przechodzimy do glinkowania lakieru, które pozwala na pozbycie się z lakieru wszelkich osadów i zanieczyszczeń, z którymi nie poradziły sobie preparaty chemiczne. Następnym ważnym etapem jest inspekcja przy użyciu odpowiednich lamp, pozwalających na dokładne przyjrzenie się strukturze lakieru i występującym na nim mikrouszkodzeniom w postaci m. in. rys kolistych. Ważny jest również pomiar grubości powłoki lakierniczej, co pozwala na obranie odpowiedniej strategii korekty: dobranie odpowiednich padów polerskich, past oraz samej metodologii.

Samo polerowanie lakieru można przeprowadzić jedno, dwu lub trzyetapowo (więcej etapów możliwe jest przy bardzo zniszczonych lakierach, w przypadku, gdy grubość powłoki lakierniczej pozwala na bardziej agresywne działania):

  1. Jednoetapowa korekta lakieru, pozwala na usunięcie zmatowień, wierzchniej utlenionej warstwy lakieru, oraz około 50% rys występujących na powierzchni lakierniczej pojazdu.
  2. Dwuetapowa korekta lakieru, oprócz usunięcia zmatowień i utlenionej, wierzchniej warstwy lakieru pozwala na usunięcie do 70-80% rys z pojazdu.
  3. Trzyetapowa korekta lakieru pozwala na kompletną renowację powłoki lakierniczej i w zależności od stanu wyjściowego lakieru, pozwala na usunięcie do 100% rys.

Należy jednak pamiętać, że uszkodzenia tzw. do podkładu, gdzie zostają uszkodzone wszystkie warstwy powłoki lakierniczej mogą być w pełni naprawione jedynie przez ponowne lakierowanie. Mimo wszystko, udaje się też często tego typu uszkodzenia zamaskować poprzez odpowiednie polerowanie, pozwalające na wygładzenie krawędzi rysy co prowadzi do odbijania się promieni świetlnych pod innym kątem i w efekcie zmniejszenie widoczności tego typu uszkodzenia.

Cena:

Usługa dostępna już od 550 PLN.

Efekt pełnej korekty lakieru

Efekt pełnej korekty lakieru

Nawet mocno zniszczone samochody mogą odzyskać swój blask po korekcie lakieru

Nawet mocno zniszczone samochody mogą odzyskać swój blask po korekcie lakieru